COOL KOT - Gambar Terbaru Proton Iriz, Harga dan Spesifikasi (4 Gambar)


Tudia..cool bak hang!

COOL KOT - Gambar Terbaru Proton Iriz, Harga dan Spesifikasi | Kami difahamkan Proton bakal mengumumkan kereta keluaran terbaru bagi kategori Compact Car yang dikenali sebagai Proton Iriz pada hujung tahun 2014.

Menurut sumber lagi, kereta ini bakal dijual dengan harga serendah RM28 ribu sehingga RM43 ribu mengikut tiga (3) jenis variasi yang disediakan iaitu Standard, Executive dan Premium.

Proton Iriz 2014 | HairanBlog

Spesifikasi Proton Iriz 2014

Proton Iriz akan dikuasakan dua jenis enjin terbaharu dengan teknologi VVT dalam sesaran 1.3 dan 1.6 liter yang mampu menjana kuasa sehingga 110hp dan tork 148Nm, selain mampu mencecah kelajuan lebih 180 km/j. Proton Iriz juga akan dipadankan transmisi manual dan automatik, serta ditawarkan dalam tiga varian iaitu Standard, Executive dan Premium.

Proton Iriz 2014 | HairanBlog

HairanBlog - Reka bentuk Proton kali ini nampak lebih kemas, terperinci dan elegant . Sekali pandang rasa bangga pun ada. Tetapi adakah Proton Iriz ini mampu bersaing dengan keluaran Perodua terbaru, Perodua Axia? Namun apa yang penting, sebagai rakyat Malaysia, kita kenalah support kereta buatan Malaysia, jangan asyik kondem saje..Lanjioooo

Sumber: Paultan

You May Also Like

6 Comments

  1. Design stailo..

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Mahal ko buat kete sendiri. Sekian.

      Delete
    2. Tapi kalau Honda City harga RM80,000 mampu pulak beli..
      Kereta Proton harge RM24,000 kata mahal! Jilaka Betul!

      Delete
    3. tipical meleis!

      Delete
    4. mahal pun kita kena berbangga Malaysia keluarkan model yang lebih bagus..

      Delete