SPOILER MANGA ONE PIECE 1100 MEMBONGKAR BANYAK PERSOALAN BERKAITAN KUMA!




Assalamualaikum Guys! Harini telah keluar spoiler manga One Piece bagi chapter 1100. Kali ini banyak persoalan yang dibongkarkan oleh Oda. Berikut adalah spoiler yang diterbitkan.

Bab 1,100: "Terima kasih, Bonney".

Permintaan pembaca pada muka surat: Usopp sedang memerhatikan Sanji sambil Sanji memotong sayur-sayuran. Usopp teringat Ninjin, Piman, dan Tamanegi semasa melihat sayur-sayuran.

Bab bermula di mana bab terakhir berakhir. Kizaru melawat makmal Vegapunk, beberapa Marin (seperti Drake) mengikutinya. Dijelaskan bahawa Vegapunk baru sahaja berpindah ke bangunan itu selepas "kemalangan" di Punk Hazard, jadi dia tidak menyedari ada Den Den Mushi pengintip di dalam makmal.


Kizaru membawa Den Den Mushi Saturn kerana dia ingin berbual dengan Vegapunk. Saturn berkata dia tahu Vegapunk sedang berunding secara haram dengan seorang lanun. Walau bagaimanapun, kerana Kuma akan menjadi perintis kepada tentera klon, Saturn membenarkan perjanjian itu. Tetapi Saturn memberi 3 syarat tambahan untuk perjanjian itu.

  • Kuma mesti menjadi Shichibukai, menggantikan seorang Shichibukai yang tidak disebut namanya yang dikalahkan oleh Ace beberapa hari yang lalu.
  • Kuma mesti menjadi senjata manusia, menjalani pembedahan cyborg.
  • Minda Kuma mesti dipadamkan apabila pembedahan berakhir.

Namun, Vegapunk marah kerana memadam minda cyborg sama dengan membunuh seorang lelaki. Saturn menjawabnya dengan tegas.

Saturn: "Anda tidak mempunyai kedudukan untuk berbantah dengan saya, "Saintis Marin".

Walau bagaimanapun, Kuma menangis dengan gembira kerana akhirnya dia akan dapat menyelamatkan Bonney. Vegapunk menjelaskan bahawa pembedahan Bonney akan mengambil masa 6 bulan, dan selepas itu dia harus berehat selama 1 tahun sebelum dia boleh keluar. Pembedahan Kuma pula akan mengambil masa 2 tahun.

Saturn berkata Bonney akan menjadi tebusan mereka. Jika Bonney sembuh, jika ada risiko bahawa Kuma akan lari dengannya, jadi selepas rawatan 6 bulan, Bonney mesti berada di bawah tahanan World Government selama 1 tahun. World Government akan melepaskan Bonney setelah Vegapunk memadamkan minda Kuma. Dan untuk menghalang mereka daripada lari bersama, Kuma tidak akan dibenarkan berjumpa dengan Bonney lagi selepas rawatan 6 bulan.

Kuma bersetuju dengan syarat Saturn tetapi sebagai pertukaran, dia meminta untuk menghantar Bonney ke Sorbet Kingdom selepas rawatan 6 bulan untuk menghalangnya daripada mengetahui kebenaran tentang perjanjian ini. Saturn bersetuju, kerana selama mereka berada di bawah pengawasan World Government, di mana sahaja adalah sama.

Selepas perjanjian itu, kita melihat montaj Kuma, Bonney, Vegapunk, dan Sentoumaru berada bersama dan semakin rapat selama 6 bulan seterusnya. Kizaru juga sangat dekat dengan mereka, kita melihatnya menyertai parti pizza dan menari bersama mereka (Nota: mereka melakukan tarian Nika). Kita dapat melihat pembedahan Bonney dan Kuma juga (contohnya, kita melihat Vegapunk menukar bahu Kuma).

Selepas 6 bulan, pembedahan Bonney berakhir, jadi dia dibawa kembali ke Sorbet Kingdom, di mana Conney dan yang lain menyambutnya (Conney memakai topi putih, yang kelihatan sama seperti topi yang dipakai Bonney di Sabaody). Bonney akan tinggal di gereja selama setahun lagi di bawah penjagaan pasukan perubatan. Tetapi pasukan perubatan semuanya adalah agen World Government, pemimpin mereka adalah ejen CP8 yang bernama "Alpha" (dia seorang jururawat seksi).

Kuma mengucapkan selamat tinggal kepada Bonney dengan kata-katanya yang terakhir kepadanya. Bonney hanya ketawa kerana dia tidak tahu dia tidak akan pernah melihat Kuma lagi...

Kuma: "Terima kasih kerana dilahirkan, Bonney."

Kuma kemudian pergi ke laut untuk menjalankan tugasnya sebagai Shichibukai baru. Kita dapat melihat montaj lain dengan reaksi semua bekas Shichibukai terhadap berita ini (Alvida, Koby, Dragon, Sabo, dan Koala juga muncul).

Doflamingo: "Kuma the "Tyrant"?! Kelihatannya kita mempunyai penjahat lain dalam barisan! Fufufufu!!!"

Miss All Sunday: "Adakah anda berminat?"

Crocodile: "Tidak kira... Adakah anda membuang orang yang melihat "kapal hujan tiruan"?"

Alvida: "Dikatakan, dia seorang lelaki berukuran hampir sama dengan Whitebeard itu! Koby, siapa yang anda fikir lebih kuat!? Saya atau dia!!?"

Koby: "Tentu saja itu kamu!! Lady Alvida!! Ehehehe."

Di kapal Whitebeard, Ace dan Jinbe sedang berbual tentang Kuma dengan Whitebeard, Marco, dan Teach.

Ace: "Jinbe!! Seorang Shihibukai telah dipilih!! Hebat!"

Jinbe: "Kau seorang yang boleh bercakap...!! Ace. Saya membacanya sekarang. Seorang bekas raja...!! Kami juga mempunyai seorang raja semasa di kalangan kami juga... Dunia lanun pasti telah berubah."

Hancock: "Ini tidak ada kena-mengena dengan saya!! Kerana saya tidak akan pernah menyertai mesyuarat itu!!"

Gloriosa: "Snake Princess tunggu!! Walaupun begitu, anda seharusnya perlu tahu berita ini!!"

Moria: "Kishishishishi~~~!! Manusia "tapak kaki kucing"!? Apa jenis kuasa bodoh itu!?"

Dragon: "..."

Spoiler tambahan: Mihawk terlihat sedang membaca tentang Kuma di surat khabar.

Selepas montaj ini, kita dapat melihat Kuma menulis surat kepada Bonney di mana dia berkata bahawa dia sedang menjelajahi banyak pulau yang mereka

You May Also Like

0 Comments